חנות און ליין לטכנאים

איך לבחור מדחום ללא מגע

שתף את הפוסט

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

איך לבחור מדחום ללא מגע

תקופת הקורונה שאנו חיים בה לאחרונה מייצרת עבורנו אתגרים מורכבים.

אנחנו נדרשים לסגל לנו דפוסי התנהגות חדשים שהיו זרים לנו לפני תקופת הקורונה. 

על העסקים מוטלת אחריות ציבורית כבדת משקל להקפיד על כללי התנהגות חדשים כדי שיוכלו להמשיך לפעול ולהתקיים. דבר זה מחייב כל בעל עסק להתאים את עצמו למצב. חוסר תשומת לב והקפדה על הכללים יכול לגרום לפגיעה בבריאותם של עובדים, לקוחות, משפחה.

בשלב החזרה לשגרה החדשה, עסקים וחנויות נדרשים להשתמש בין היתר במדחום ללא מגע כדי לבדוק את טמפרטורת הגוף של האנשים הנכנסים לעסק/חנות/מקום עבודה. 

המטרה היא להצליח לסנן את האנשים שחום גופם גבוה מהמותר ולכן יכולים להיות חשודים כנושאי הוירוס.

כמובן שאין להיות שאננים ולהניח שמדידת חום בצורה חיצונית דרך העור היא הפתרון המושלם והמדוייק ביותר. זוהי דרך נוספת ליצור סינון של הקהל הנכנס למתחם ציבורי כלשהוא, ולייצר סביבה בטוחה יותר עבור הציבור.

כאשר עסק החליט שברצונו לרכוש מערכת למדידת חום, עליו לבדוק תחילה מספר פרמטרים:

האם המקום שבו נרצה למקם את מודד החום ללא מגע הוא בתנאי פנים או בתנאי חוץ?

קיימות מערכות למדידת חום שמתאימות לתנאי חוץ – חום, שמש, רוח וכד'. וקיימות מערכות למדידת חום שיתאימו רק לתנאי פנים. למערכות מסויימות תנאי החוץ עלולים לגרום לסטייה במדידה ומכאן לחוסר יעילות של המערכת. בנוסף לכך, טמפרטורה סביבתית גבוהה, שמש ישירה, רוח ואבק יכולים להזיק למערכת ולפגוע בעבודתה הסדירה. לכן, נתון זה הוא חשוב ויש לשים לב אליו גם בשלב בדיקת תנאי הכניסה למקום שבו נבחר לשים מדחום ללא מגע, וגם בבחירת מודד החום ללא מגע שנבחר לרכוש.

כמה כניסות יש לעסק/חנות/חברה? 

מומלץ לבדוק את כל הכניסות למקום ולהחליט על כניסה אחת מרכזית ומאובטחת או מספר כניסות אפשריות בהתאם לכל עסק. בדיקה מחודשת של הכניסות חשובה מבחינת המעקב על הנכנסים למתחם. כל כניסה תדרוש מבעל העסק למצוא פתרון למדידת חום לקהל הנכנס דרכה.

מהו קצב הקהל הנכנס למקום?

מומלץ להבין את קצב הנכנסים למקום לפני רכישה של מודד חום ללא מגע. האם הקצב הוא גבוה? האם נכנסים למתחם עשרות אנשים או אולי מאות אנשים? אולי ישנן שעות שבהן יש עומס של כניסת קהל? או שאולי אין עומסי כניסות, ויתכן שכמות כניסות האנשים למקום במהלך יום שלם מתחלקת בצורה מאוזנת יותר. האם יתכנו מצבים רבים במהלך היום של כניסות של עומס אנשים בבת אחת? 

בדיקה כזו חשובה כדי להבין מה יהיה האופי של המדחום ללא מגע שאותו נרצה לרכוש. ישנן מערכות של מודדי חום שיכולות לקלוט מספר גדול של אנשים במספר שניות ואין צורך לעכב לצורך בדיקת הטמפרטורה כל אדם, מצב שיכול ליצור עומס בכניסה למקום וליצור בעיה.

ישנם מקומות גדולים, למשל: שדות תעופה, קניונים, בנייני משרדים מלאי עובדים שלא יהיה אפשרי להציב בהם מודד חום שבודק רק אדם אחד בזמן נתון, היות ויצירת מצב כזה תיצור "צוואר בקבוק בעייתי" שיכול להזיק למקום.

ישנם עסקים שקצב הקהל הנכנס הוא ניתן לשליטה, כניסה שהיא "בטיפטופים". לדוגמא: מכון כושר, משרד שבו אין כמות גדולה של נכנסים ויוצאים, וכדומה. במקרים כאלו, ניתן להשתמש במערכות שמודדות חום רק לאדם אחד בזמן נתון. במקרה כזה, גם אם יווצר תור בכניסה למקום כזה, זה לא יהווה בעיה גדולה לעסק.

איזה סוג של מדחום ללא מגע העסק באמת צריך?

קיים מגוון של מודדי חום מסוגים שונים, ברמות מקצועיות שונות וקל להתבלבל בתוך כל ההיצע הגדול.

מודד חום ידני
מודד חום לייזר המופעל ידנית

האפשרות הזולה ביותר והפשוטה ביותר היא מודד החום הידני דמוי אקדח שמחייב אדם נוסף מטעם המקום /העסק לעמוד בכניסה קרוב לאנשים הנכנסים ולמדוד את הטמפרטורה לכל אדם ואדם. החסרונות בבחירת זו: הצורך להקצות עובד במיוחד למטרה זו ולסכן אותו בקירבה גדולה מדי לקהל, ובנוסף מודדי חום אלו נוטים להתקלקל מהר יחסית במקרים רבים כך שלא תמיד יהיו מכשירים אמינים לאורך זמן. היתרון הוא העלות הנמוכה של מכשירים אלו ביחס לאפשרויות הנוספות הקיימות בשוק שהן יקרות יותר בצורה משמעותית.

 

 

 

אפשרויות נוספות שקיימות הן מערכות עצמאיות למדידת טמפרטורה, כלומר, הן לא מחייבות אדם שיבצע את המדידה.

מודד חום ללא מגע
מערכת עצמאית למדידת חום תלויה על קיר או על חצובה

דוגמא אחת למערכת מודדת חום הם מודדי חום עצמאיים שניתן לתלות על הקיר או להעמיד על חצובה, למודד החום יש עינית. האדם הנכנס למתחם נעמד מול מודד החום כשהעינית מופנת למצח ותוך שניה תינתן הטמפרטורה כשהיא מוצגת על מסך באופן דיגיטלי. במידה והטמפרטורה תהיה חריגה תצפצף המערכת כהתראה על טמפרטורה חריגה. מודד חום כזה יופעל על ידיד בטריה, מומלץ להשתמש בבטריה נטענת. ויהיה צורך להטעין אותו אחת לשבוע למשך מספר שעות.

 

 

 

 

 

 

בקרת כניסה מודדת חום ומסיכה
בקרת כניסה מודדת חום גוף ומאמתת חבישת מסיכת פנים

דוגמא למערכת עצמאית למדידת טמפרטורה שיכולה להתאים לבעלי משרדים, חברות ומקומות שבהם ישנם אנשים קבועים שנכנסים ולא לקוחות אקראיים, היא מערכת דמוית טאבלט, המבוססת על בקרת כניסה ללא מגע, שבה יש תוספת של פיצ'ר לבדיקת טמפרטורת גוף לעובדים הנכנסים למקום ולפעמים גם פיצ'ר לבדיקת חבישת מסיכת פנים.

קיימים מקומות עבודה רבים שבהם יש צורך במערכת של בקרת כניסה, במידה ומקום עבודה שוקל להכניס לעסק מערכת שכזו, יהיה חכם יותר לרכוש מערכת שבה יש גם את האפשרות של בדיקת טמפרטורת גוף. בחלק מהמערכות קיימת גם אפשרות של חבישת מסיכת פנים. כשמקום מחליט לעבוד עם מערכת כזו הוא יכול להגדיר מראש את העובדים הקבועים שלו, וכשהם נכנסים למתחם, המערכת תוכל לזהות אותם לפי זיהוי פנים או זיהוי כף יד ויחד עם זאת לערוך להם באותו הזמן בדיקת טמפרטורת גוף וחבישת מסיכת פנים. כשהמערכת תהיה מחוברת למעבר מהיר או קרוסלה, ההרשאה שתיתן המערכת לאדם הנכנס תפתח או לא תפתח עבורו את הדלת למקום. זאת מערכת שמשלבת אבטחה בנוסף לבטיחות של היגיינה והכל ללא מגע יד וחשש לזיהום. מערכת זו מגיעה בצורת מסך שטוח דמוי טאבלט בגדלים שונים והיא מחוברת עם תוכנה מותאמת למחשב. בדרך זו ניתן לשמור על נתונים ולראות היסטוריה של הנכנסים למתחם.

 

מצלמה תרמית למדידת חום גוף
מערכת של מצלמה תרמית ללא מגע נותנת תמונה תרמית של האנשים הננסים למתחם.

סוג נוסף של מערכת למדידת טמפרטורה הן מערכות של מצלמות תרמיות ללא מגע. מערכות אלו ניתן למצוא אצל חברות שונות, הן המערכות המקצועיות ביותר והיקרות ביותר מבין מגוון המערכות הקיימות למדידת טמפרטורת גוף. הן מורכבות ממצלמה תרמית המקושרת דרך תוכנה למחשב וכך ב"לייב" נוכל לראות את האדם הנכנס למתחם בשתי תצורות על מסך אחד: דרך צילום רגיל, ובמקביל לכך נקבל גם תמונה תרמית של כל אדם שנכנס, בשילוב עם מידע על טמפרטורת הגוף שלו. המערכת תיתן התראה כאשר תזהה אדם בעל טמפרטורת גוף גבוהה מהמותר כך שנוכל להבין בדיוק במי מדובר ולעכב אותו/אותה מלהיכנס למתחם. היתרון הגדול של מערכות מתקדמות אלו הוא היכולת שלהן למדוד כמות גדולה של אנשים הנכנסים למקום בבת אחת ,במקום למדוד אדם אחד בכל פעם. החיסרון הוא העלות היקרה של המערכות האלו. בדרך כלל נוכל לראות אותן בכניסה לקניונים ומתחמי קניות גדולים, שדות תעופה, בנייני משרדים הומי אדם וכד'.

כל בחירה שתבחרו, יש לזכור ללמוד את המפרט של המערכת בצורה מדויקת, לדעת באיזה מרחק יש להציב את האדם הנמדד, להציב את המערכת בתנאים סביבתיים נכונים מבחינת טמפרטורה ולחות, ולעשות בדיקות ובקרה שהמערכת עובדת טוב ומדוייק עד כמה שניתן. מערכות מסויימות יצטרכו לעבור כיול אחת לתקופה כדי לשמור על הדיוק במדידת הטמפרטורה.

תהיו לנו בריאים 🙂

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][contact-form-7 id="33180"][/vc_column][/vc_row]

הירשם לניוזלטר שלנו

קבל עדכונים ולמד מהטובים ביותר

עוד לחקור

רוצה להגן על הנכס

המומחים למצלמות אבטחה - 20 שנות ניסיון וידע מקצועי

פנה אלינו ונשמח לתת לך הצעת מחיר

מצלמות אבטחה ממונעות HIKVISION
פתח צ'אט
1
💬 זקוק לעזרה?
Scan the code
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?