חנות און ליין לטכנאים

מדי חום ללא מגע: השחקן המרכזי במשבר הקורונה

בחודשים האחרונים, משבר הקורונה משנה מן היסוד היבטים רבים בחיינו ובעיקר את אופן ההתנהלות שלנו במרחב הציבורי.

האופן שבו אנו מנהלים מפגשים, ממלאים את כל משימותינו במסגרת העבודה, מבלים בשעות הפנאי ושומרים על קשר השתנה באופן משמעותי.

אין תחום שהמשבר דילג עליו וכולנו מנסים להתרגל למציאות חדשה, שייתכן ותלווה אותנו עוד הרבה מאוד זמן.

אמצעי ההתגוננות השונים העומדים לרשותנו כאנשים פרטיים ולרשות מתקנים ציבוריים ועסקיים, מאפשרים לצמצם את הריחוק החברתי ולקיים תחת הגבלות שונות מפגשים הנחוצים על מנת לקיים חברה וכלכלה מתפקדת.

אחד מהאמצעים החשובים ביותר למטרה זו הוא מד חום ללא מגע המאפשר לאתר חולים סימפטומטיים ולמנוע מהם כניסה לאזורים הומי אדם.

אלו כמה מהיתרונות והמאפיינים החשובים של מדי חום ללא מגע ותרומתם לניהול המשבר.

מוזמנים לקרוא על כך בכתבה ולהתרשם מהמוצרים שאנו ב-ZBM מעמידים לרשותכם.[/vc_column_text]

[vc_column_text]

אמצעי התגוננות חשוב

על מנת להתמודד עם המשבר ארוך הטווח שמביאה עמה הקורונה, הציבור הרחב נערך כל יום מחדש כדי להתגונן מפני הנגיף ולא פחות חשוב מכך – להגן על הסובבים אותו.

כדי לעשות כן, נעשה שימוש באמצעי התגוננות:

מדוע מד חום ללא מגע הפך למכשיר המזוהה ביותר עם משבר הקורונה?

מדי חום ללא מגעשמירה על הצוות הרפואי היא אולי המשימה החשובה ביותר. אחים ואחיות, רופאים ורפואות, העובדים בקופות החולים, צוותי מד"א ורבים אחרים – משרתים את הציבור נאמנה באופן שגרתי אך בעת זו, הפעילות השוטפת שלהם חיונית מאין כמוה.

במהלך התקופה הזו הם נחשפים לאנשים שעלולים לשאת את הנגיף במהלך ביצוע הבדיקות ואף במהלך טיפול באותם אנשים החולים בקורונה ונמצאים במחלקות השונות בבתי החולים.

הצורך לשמור עליהם ולהימנע ממגע ככל שניתן – חשוב מכל.

לכן, כל מכשור שמאפשר בדיקה מרחוק, ללא מגע מתאים לשימוש על ידם. לכן, שימוש על ידי מכשור שלא מערב מגע נעשה נפוץ כל כך גם מחוץ לכותלי המרפאות.

כיום, מד חום ללא מגע הפך למכשיר שנמצא בכל כניסה לכל בית עסק, משרד ציבורי, בתי ספר וגן.

בדיקת חום במד חום זה מאפשרת למודד לקבל תוצאות מידיות לגבי מצבו הבריאותי הנתון של האדם שעומד בפתח הדלת, ובכך לספק אינדיקציה אמינה למחלה פעילה.

כדי לשמור הן על הצוות הרפואי והן על מאבטחים שעומדים בכניסה למקומות ציבוריים, מדידת חום באמצעות מד חום ללא מגע נעשית תוך שמירה מרבית על כללי ההיגיינה הנדרשים ואיננה מסכנת את המודד.

בנוסף, הבדיקה מאפשרת המשך התנהלות במרחב הציבורי, במינימום פלישה למרחב האישי.

יתרונות מדידת חום בעזרת מד חום ללא מגע

מדידת טמפרטורה ללא מגע
מסך של מערכת בקרת כניסה מודדת חום גוף וחבישת מסיכת פנים

איך זה בעצם עובד?

מד החום הדיגיטלי המוכר לנו, עם הגוף הצר והקצה המתכתי, מצריך מגע רצוף וקבוע עם הגוף שלנו.

רכיב במד החום מפיק זרם חשמלי בהתאם לטמפרטורה באזור הנבדק. לאחר מכן, מתבצעת הולכת חום על ידי אותו רכיב ולאחר כ 20-30 שניות מתקבלת תוצאה על גבי הצד שמתרגמת את הזרם שהופק לטמפרטורת הגוף שלנו.

אם כן, כיצד ניתן למדוד את טמפרטורת הגוף ללא מגע עם הגוף ובו זמנית נבטיח שהמכשיר איננו קולט עצמים נוספים בסביבה?

כדי לבצע זאת, נעשה שימוש בקרינה אינפרה אדומה. זהו טווח של האור שאינו נראה לעין ומהווה חלק מקרינה אלקטרומגנטית שכל גוף מפיק. במד חום ללא מגע מוטמע אותו רכיב המודד את עוצמת הקרינה וממיר אותה לערכים של טמפרטורה.

מד החום מורכב ממערכת עדשות אשר מרכזות את הקרינה אל חיישן, המזרים זרם חשמלי לפי עוצמתה, תהליך שדומה למד חום דיגיטלי, המוכר לנו.

כשאנו מקרבים את עדשת המכשיר למצחו של אדם, החום שנוצר ומוקרן מכלי הדם במצחו הופך לקרינה אינפרה אדומה, ונקלט על ידי מד החום ומתורגם לטמפרטורה.

כדי להתאים את זווית המדידה של העדשה למדידה בדיוק מקסימלי והימנעות ממדידת גופים נוספים באזור, נדרשת שמירה על מרחק מסוים מהמצח.

כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים מד חום ללא מגע

ניתן למצוא היום לא מעט מכשירים בשוק שעל פניו, עושים את אותה העבודה. אולם, כדי להימנע מרכישת מוצר פגום שלא עומד בתקנים הראויים חשוב לשים לב למספר מאפיינים בסיסיים שאין לוותר עליהם.

תכונות המשתנות ממכשיר למכשיר

על אף שאופן פעולת המכשירים היא די דומה, תכונות שונות במכשירים השונים עשויות לספק לנו אפשרויות מתקדמות יותר או פחות לבצע את המדידה בנוחות ומומלץ שנכיר תכונות אלו היטב כדי לבצע בחירה מושכלת.

טווח המדידהעמדה למדידת חום תרמית

מד חום אינפרה אדום מגיע עם טווח מדידה רחב מאוד, בהתאם לשימוש שלו. לשימוש תעשייתי ניתן למדוד טווח של מינוס 50 מעלות ועד 750 מעלות.

מכשירים המיועדים לשימוש ביתי ורפואי, אמנם, ימדדו בדרך כלל טווח של 23-43 מעלות, עם סטייה מקסימלית של 0.1-2 מעלות.

מהירות ודיוק

במכשירים מבוססי אינפרה אדום למדידת חום, קיימת סטייה מסוימת במדידת הטמפרטורה. יש לוודא כי הסטייה איננה גבוהה מ-0.1-2 מעלות. אחרת, קיימת סבירות גבוה לקבלת תוצאה שגויה ולעיתים ההבדל הקטן הזה הוא מה שקובע את המשך הטיפול בך.

לגבי מהירות קבלת התוצאה – מדי חום דיגיטליים לרוב מראים תוצאה כעבור 20-30 שניות. מד חום אינפרה אדום מראה תוצאה לאחר 1-2 שניות על תצוגת LCD נוחה.

זו אחת הסיבות שמשתמשים בו במרחב הציבורי, מהירות המדידה והדיוק של המכשירים האלו מאפשרת מינימום הפרעה לקצב ולתנועה של האנשים.

מרחק מדידה

מד חום ללא מגע

המונח הרשמי הוא "יחס מרחק לנקודה". את המרחק הנדרש בין מד חום אינפרה אדום לבין היעד מציינים בנקודה בקוטר אינץ'/סנטימטר. יחס 10:1 לדוגמא, יסרוק נקודה אחת בקוטר סנטימטר במרחק של עד 10 סנטימטרים.

לפעמים תידרש המרה עצמאית לסנטימטרים, אלא אם כן צוין אחרת על האריזה. אם תבוצע מדידה במכשיר עם יחס המרה כזה ממרחק של 50 ס"מ, מד חום לייזר יקלוט שטח בקוטר של 5 ס"מ והמדידה לא תהיה מדויקת כי היא כוללת מספר רב יותר של גופים בטווח זה.

לכן, חשוב לבחור את מד החום עם היחס שישרת אותך בצורה האופטימלית ביותר.

כושר פליטת קרינה – אמסיביות

מדובר בפרמטר משמעותי שחשוב שנבחן היטב. אמסיביות היא היחס בין כמות הקרינה שפולט מד החום (ובאופן כללי, מכשיר מדידה) לבין הקרינה אותה פולט העצם הנמדד.

ערך כושר הפליטה נמדד בטווח של 0-1 ומשטחים שונים יחזירו מידות שונות של קרינה. לדוגמא – ערכי אמסיביות של רדיד אלומיניום הוא 0.03 לעומת זכוכית חלקה שהיא 0.95. כושר פליטת הקרינה של המכשיר המודד משפיע על דיוק המדידה.

לכן, כדאי לבחור מד חום אינפרה אדום שיש בו את האפשרות לכוונן את רמת כושר פליטת הקרינה המותאמת ליעד המדידה שלכם כמו גוף האדם ושימושים נוספים כמו מזון, מים וכו'.

שימושים נוספים עבור מד חום ללא מגע בשגרה

לצד השימוש הברור מאליו, מדידת חום גוף, קיימים שימושים נוספים למכשירים בעלי הייעוד הרפואי. ניתן להיעזר במכשיר למדידת טמפרטורות של מזון, מים וכדומה, בהתאם לטווח הטמפרטורה שקיים במכשיר הנבחר.

בעבר כשרצינו לבדוק חום לתינוק רך, היינו צריכים להשתמש במד חום רגיל לשימוש בפה או למדידת חום דרך פי הטבעת וגרמנו לו לאי נוחות רבה המקשה על ביצוע הבדיקה. גם ילדים בוגרים יותר עשויים להתקשות לא לזוז במשך חצי דקה. בנוסף, כמובן שנדרש חיטוי של המכשיר לאחר כל שימוש.

כיום, עם זאת, מד חום ללא מגע מאפשר לך למדוד חום לילד בכל רגע נתון – אפילו במהלך השינה. מדד חום הגוף הוא קריטי למעקב בגידול ילדים, כיוון שמדובר בסימפטום אובייקטיבי שניתן להצביע עליו, כשהילדים שלנו לא יודעים להסביר מה כואב להם – בין אם מדובר בבקיעת שיניים או חלילה בדלקת או זיהום.

חום הגוף מצביע על כך שמשהו אינו כשורה והגוף שלהם כרגע תוקף את הבעיה.

בתקופה כמו זו, בה חשוב לעקוב אחר מדדי חום גוף והיגיינה באופן כללי כחלק מהשגרה, מד חום ללא מגע יעזור לך להטמיע שגרה של מדידת חום בילדים בצורה הכי פחות פולשנית וללא חוויית הקונוטציה השלילית לחולי כשמכניסים את מד החום לפה.

מצלמה תרמית למדידת חום גוף

בנוסף, ניתן לעשות שימוש במדי חום ללא מגע למדידת חום של טמפרטורת המים באמבטיה או של מזון כשחשובה לנו רמת הדיוק, כמו גם מדידת טמפרטורה של פתחי אוויר לבחינת בעיה במיזוג או של החום המופק בגריל.

יהיה השימוש שנעשה בו אשר יהיה, אין ספק כי הפופולריות של המכשיר זינקה לאחרונה בשל משבר הקורונה המתמשך. כל אדם שיוצא מהבית נתקל במכשיר זה מספר פעמים במהלך היום. חשיבות שמירת המרחק ומניעת מגע עם זרים היא ראשונה במעלה במלחמה שלנו נגד התפשטות הנגיף ומכשור רפואי לבדיקות ללא מגע מאפשר לנו לשמור על ההיגיינה הדרושה בהתנהלות במרחב הציבורי.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

פתח צ'אט
1
💬 זקוק לעזרה?
Scan the code
שלום 👋
אנחנו יכולים לעזור לך?